Nowe samochody muszą być wyposażone w światła do jazdy dziennej. Na szczęście ten przydatny element łatwo zamontować także w starszych autach. W ofercie OSRAM jest kilka zestawów świateł do jazdy dziennej, które można łatwo dopasować do różnych samochodów.

Montaż świateł do jazdy dziennej ma wiele zalet. Od ogromnej trwałości (nawet ok. 10 tys. godzin), oszczędności żarówek poczynając, przez zmniejszenie zużycia paliwa (choć to naprawdę minimalna oszczędność), aż po uniknięcie mandatu za jazdę bez świateł.

Wracając do świateł do jazdy dziennej, zwanych też DRL (od angielskiego określenia Daytime Running Lights) – można je zamontować w niemal każdym samochodzie, trzeba tylko pamiętać o tym, by miejsce ich montażu było zgodne z przepisami. A określają one minimalną i maksymalną wysokość, na jakiej można je zainstalować. To odpowiednio 25 i 150 cm. Ważny jest także odstęp między światłami, powinien wynosić co najmniej 60 cm. Ważne jest także, by światła nie były dalej niż 40 cm od krawędzi samochodu. Trzeba przy tym pamiętać, by nie przesadzić i nie zamontować świateł DRL zbyt blisko krawędzi, na zakrzywionej części zderzaka. Przecież mają one świecić na wprost. Co ważne, światła do jazdy dziennej powinny się wyłączać w momencie uruchomienia świateł pozycyjnych lub mijania.

Do wyboru są światła podłużne i okrągłe, te drugie można zamontować zamiast świateł przeciwmgłowych o średnicy 90 mm. Do tej pierwszej grupy należą produkty OSRAM – LEDriving LG i PX-5, do drugiej – LEDriving Fog i Fog PL. Te ostatnie łączą dwie funkcje – świateł do jazdy dziennej i przeciwmgłowych.

Kommentieren Sie diesen Artikel

*Pflichtfelder